Heaps of Dolphins!!

25 december 2016 - Katoomba, Australië

Het is grappig hoe het universum werkt... Ik ben speciaal naar Port Maquarie gegaan om dolfijnen te zien. Gewandeld, gezeten...in totaal uren naar de zee gestaart, maar niks! Iedereen die ik sprak had ze al gezien, omdat er ZO veel zijn en je ziet ze regelmatig, maar nee hoor ik niet!! En dat is maar goed ook. Dus ik dacht "laat ik het universum maar eens een handje helpen". Dus ik had een hostel geboekt in Port Stephens. En een berg geld uitgeven om met wilde dolfijnen te zwemmen!! Ik had voor 21 dec geboekt, maar dat ging niet door vanwege de wind, het werd een dag later... dus donderdag om 4 uur s'ochtens opgestaan, want ik moest er om 5 uur zijn. We hebben tot 10 uur gevaren. In totaal 4 dolfijnen gezien (eindelijk dolfijnen gezien!! JEEJ!!!:D) maar niet kunnen zwemmen, want je kan alleen zwemmen als de dolfijnen ook geintereseerd zijn. Dat gebeurd blijkbaar zelden. Heb ik weer... er rust een vloek op mij ofzo :D maar de volgende dag kon ik gelukkig weer mee. Toen had ik meer geluk. Het was ZO GAAF!! Je bent in het water en er zijn overal dofijnen om je heen!! Ik heb nog wat proberen te filmen op de boot, want normaal hebben ze en gopro bij om onderwateropnamen te maken, maar helaas was die net die dag kapot. Onderwater ziet het er veel mooier uit dan boven water. Er zwommen ook een moeder met een jong, het is echt bizar om te zien hoe synchroon ze bijven zwemmen :). Als ik dolfijnen vanaf de kust had gespot, dan had ik deze trip nooit geboekt en niet zo'n onvergetelijke ervaring gehad!! Het universum had iets veel mooiers voor mij in petto ;) Zo dankbaar voor deze ervaring een van de mooiste van mijn leven!!

Nu in Katoomba again... gisteren een kerstdiner gehad hier en verder een rustige kerst in de zon :)

1. Deli Evers:
    25 december 2016
    Hoi Charlotte, inderdaad raar hoe de dingen soms kunnen lopen. Mooi dat je deze ervaring nu hebt mee kunnen maken. Wat een mooie foto's heb je gemaakt zo kunnen wij ook mee genieten met je mooie reis, leuk ook om je verslagen te lezen.
    Fijne Kerstdagen daar in de zon vanuit een herfstachtig Nederland. xx