Op weg naar Noosa... Bribie Island en Glass mountains

29 november 2016 - Glass House Mountains, Australië

Gisteren uit Brisbane vertrokken. Ik had geen slaapplaats voor die dag, omdat ik een foutje had gemaakt met het boeken van mijn hostel in Noosa. Dan maar weer in mijn auto slapen. Had een autoradio gekocht op Gumtree, want die van mij was kapot. Moest nog wat heen en weer rijden van autobarn naar autobarn om de goede kabels ervoor te bemachtigen. Uiteindelijk een paar uur later heb ik dan toch een werkende autoradio in mijn auto zitten. En de man bij autobarn was zo aardig om hem voor mij gratis erin te zetten.

Daarna was ik naar Bribie island gereden, daar op het strand geweest... het was er heerlijk!! Het zand is hier zo fijn. En ook bijna geen schelpen... even over het strand gelopen. Het was daar zo rustgevend. Heb even langs de kust gewandeld en daarna wat gezwommen. Nog gedoucht daar en daarna weggereden. Ik zou er hebben willen overnachten, maar overal stonden borden dat dat niet mocht en beboet zou worden. En ik heb al een krap budget... anders had ik wel een hotel genomen. Dus ben ik ergens eind van de middag weggereden om nog voor het donker een plaatsje te vinden. Ik rij niet graag in het donker hier, omdat je dan makkelijk een kangoeroe aan kan rijden. Heb een stukje over de snelweg gereden. Ze hebben hier lang de snelweg van die toerist drives aangegeven staan. Er stond op Glass house mountains lookout. Dus ik dacht dat dat wel even een leuke detour zou zijn. Hele mooie route ernaartoe natuurlijk, ben ik aangekomen bij de lookout. Je had daar een supermooi uitzicht. Ik vond het ook wel en goede locatie om te overnachten, want er was een toilet en het was er geasfalteerd, waardoor je veilig naar het toilet kan lopen. Vanwege de slangen.. die blijven liever in het gras. En ik was in Nimbin al een slang tegengekomen midden in de nacht (waardoor ik mijn camera de hele nacht buiten heb laten staan, omdat ik te bang was om er naar toe toe lopen :D) dat vond ik ook wel weer genoeg slangenontmoeting.... Wat btw... foto's maken van de Melkweg wel wat lastiger maakt... Maar anyways... uhh... ja leuk plekje dus, dacht ook al om hier te proberen foto's te maken van de Melkweg als de bewolking wat weg zou trekken.
Dus ik mijn achterbank ingericht om te gaan slapen. Het was een komen en gaan van auto's. Allemaal toeristen die nog even stoppen om een foto te nemen. Toen ik met schemering buiten met een man stond te praten. Hij was daar om naar de onweersbui te kijken. Hij zei dat dit geen goede plek was om als vrouw alleen te overnachten. Want s' nachts komen er veel vage figuren. Hij stelde voor om bij hem te slapen, hij had nog een logeerkamer over. Hij woonden met zijn ouders iets verderop. En na mijn 2 eerdere ervaringen met Australische mannen, zag ik het ook niet zo zitten om daar te blijven. Ik heb me in europa nog nooit onveilig gevoeld om in mijn auto te slapen, dat is hier wel anders. Maar goed ik had er een goed gevoel bij om op zijn aanbod in de gaan. Gelukkig maar, want we zijn nog teruggegaan voor het onweer... en inderdaad, daar kwamen rare figuren. De volgende ochtend heeft hij mij nog een Rondtourtje gegeven door de glass house mountains.